Enkele logo´s die wij hebben mogen ontwerpen voor onze klanten .
Logo Huurhottub.nl
Logo QWEST Marine
Logo JAA Administratie
Logo Meat My Hobby
Logo Yep! Slapen bij de Sluizzz
Logo Draggsta Autocross Team
Bekijk hier meer van onze projecten
De volgende pakketten bieden wij aan voor een zeer aantrekkelijk tarief.
€ 79
€ 109
€ 149
Alle tarieven zijn exclusief 21% BTW. Het abonnement is maandelijks opzegbaar bij een minimum termijn van 6 maanden. De Algemene Voorwaarden van Berali Webdesign zijn van toepassing.
Voor de prijzen die op onze website staan, geldt dat wij streven naar een zo zorgvuldig mogelijke weergave van de realiteit en de bedoelde prijzen. Fouten die daarbij ontstaan en herkenbaar zijn als programmeer dan wel typefouten, vormen nooit een aanleiding om een contract dan wel overeenkomst met Berali Webdesign te mogen claimen of te veronderstellen.
Berali Webdesign streeft naar een zo actueel mogelijke website. Mocht ondanks deze inspanningen de informatie van of de inhoud op deze website onvolledig en of onjuist zijn, dan kunnen wij daarvoor geen aansprakelijkheid aanvaarden.
6 stappenplan om een logo te ontwerpen Berali
Hoe maak je een logo in 6 stappen
Wat hebben McDonalds, Nike en Apple met elkaar gemeen? Ze hebben allemaal een logo dat zo herkenbaar is, dat de bedrijfsnaam er niet meer bij hoeft te staan. Als je het ziet weet je meteen bij wie het logo hoort. Dat is wat een goed logo ontwerp doet. Het eindresultaat mag er dan vaak eenvoudig uitzien, toch is het maken van een logo niet iets wat je even snel doet. Er gaan heel wat stappen aan vooraf. Lees ze hieronder allemaal!
Kennismaken met de klant
Voordat we aan de slag gaan nemen we eerst de tijd om kennis met de klant.
Dit kan:
- telefonisch
- per email
- of een persoonlijk gesprek.
In deze wisseling van informatie worden de wensen van de klant uitvoerig besproken. Vervolgens krijgt de klant een offerte aangeboden en gaan wij voor u aan de slag.
Het voorwerk
Als je een logo voor je bedrijf wil laten maken, beginnen we niet zomaar met schetsen. We gaan eerst vooronderzoek doen. We willen je bedrijf eerst goed leren kennen. Wie zijn bijvoorbeeld je klanten? Wat is je visie en je missie? Wat wil je als bedrijf uitstralen? Wat zijn je kernwaarden? Hoe wil je dat je gezien wordt in de markt? Een logo moet namelijk passen bij je organisatie en je doelgroep.
Doelgroep
Bij het maken van een logo is het belangrijk om in je hoofd te houden voor wie je dit logo maakt. Niet voor jezelf, maar voor je doelgroep uiteraard. Jij kan zelf een logo nog zo mooi vinden, als je hiermee je doelgroep niet aanspreekt, heb je er niks aan. Uiteraard kijken we ook naar je concurrentie. Wat voor soort logo’s hebben zij? We willen natuurlijk voorkomen dat je logo lijkt op die van je concurrent. Je wil een uniek ontwerp hebben! Pas als we al deze informatie hebben, kunnen we door naar stap drie.
Moodboard
Met de verzamelde informatie gaan we aan de slag. De eerste ideeën worden op papier gezet op een moodboard. Dingen als kleuren, lettertypes, vormen en compositie komen hier allemaal op te staan. Er bestaan meer dan duizenden lettertypes, het is aan ons om de types eruit te halen die het beste bij je bedrijf passen. Wordt het sierlijk, modern, strak of juist heel speels? Een boekhouder zal niet erg serieus genomen worden met een speels logo en een zakelijk lettertype past weer niet bij een peuterschool. Dit nemen we allemaal mee in ons moodboard. Verder is het ook van belang om te weten of je je logo ook wil laten kunnen bewegen, bijvoorbeeld in een video animatie.
Met zo’n overzicht zien we meteen wat we allemaal hebben. En wat ook handig is; alles waarvan we zien dat het niet werkt, filteren we meteen eruit!
Klaar? Schetsen maar!
De ideeën die zijn overgebleven werken we uit in schetsen. Van sommige tekeningen zien we meteen dat ze niet bij je bedrijf passen, die hoeven we dan ook niet verder uit te werken. Andere ideeën komen juist tot leven in deze fase. Deze tekenen we verder uit. Deze concepten zijn nog in zwart-wit. Kleurgebruik in deze fase leidt namelijk af van vorm. We bepalen ook welk type logo het beste bij je organisatie past. Grofweg zijn er 5 type logo’s. Hieronder leggen we kort uit welke er zijn.
- Word mark. Dit type logo bestaat alleen uit tekst. Kleurgebruik en lettertype zijn ontzettend belangrijk voor dit type logo. Google of Disney zijn goede voorbeelden van Word mark logo’s.
- Letter mark. Ook dit zijn logo’s met tekst, maar dan vaak een afkorting. Denk aan H&M of CNN.
- Brand mark. Dit is een logo zonder tekst. Voorbeelden zijn de swoosh van Nike, de ringen van de Olympische Spelen of de panda van het Wereld Natuur Fonds
- Combo mark. Het woord zegt het al; dit type logo is een combinatie van brand mark en letter mark. Adidas en Burger King hebben dit type logo.
- Embleem. Dit is het laatste type logo. Bij een embleem logo is de tekst binnenin het symbool geplaatst. Ze kunnen dan ook niet los van elkaar gebruikt worden. Ford en Heineken hebben bijvoorbeeld een embleem logo.
Concept
Nu het kaf van het koren gescheiden is, hebben we een goed overzicht van het beste werk tot nu toe. Hieruit selecteren we de beste ideeën en voegen we ook kleur toe. Deze concepten digitaliseren we en leggen we je voor. We lichten hierbij ook onze keuzes toe. Waarom hebben we gekozen voor bepaalde vormen en lettertypes? Het is nu aan jou om hieruit je favoriete ontwerpen te kiezen. We horen natuurlijk ook graag wat je ervan vindt. Wat vind je goed en wat zou je liever anders willen zien? Met deze feedback gaan we terug naar de tekentafel.
Oplevering
Je logo is nu klaar om opgeleverd te worden!
Het logo leveren we op in verschillende bestandsformaten, dan zijn ze ook geschikt voor drukwerk. Bij het twee en drie sterren pakket zit ook huisstijl ontwerp erbij inbegrepen. Je briefpapier, enveloppes en visitekaart krijgen dan ook een uniforme stijl.
Kies je voor het drie sterren pakket, dan zitten de ontwerpen voor je sociale media profielen. (Facebook, Instagram, Twitter) er ook bij. Wel zo fijn om een totaalpakket te hebben!
Aan de slag met Berali
Hopelijk hebben we je een goed beeld kunnen geven van hoe we tot een goed logo komen. Wil je ook door Berali je logo laten ontwerpen? Neem dan contact met ons op!